Svegs Idrottsklubb
Fotboll

En trygg och schysst idrott i Svegs IK!

Idrott handlar om glädje och gemenskap. Både barn, ungdomar och föräldrar ska kunna lita på vår förening och veta att idrotten är trygg att delta i. Ingen ska känna sig mobbad eller utanför.

I vår förening Svegs IK har vi tagit fram en handlingsplan mot eventuell mobbning, kränkningar och diskriminering. T.ex. så har vi tagit fram en åtgärdstrappa som handlar om hur vi i föreningen ska hantera och agera om en ledare, föräldrar eller barn har ett beteende som bidrar till mobbning, kränkningar eller diskriminering.

Som grund för det här arbetet ligger FN:s konvention om barnets rättigheter, Barnkonventionen, och ”idrotten vill” (idrottsrörelsens idéprogram).

Som stöd i vårt arbete har SISU Idrottsutbildarna.

Vill du veta vad en värdegrund är? Eller hur Idrottens värdegrund -Idrotten vill ser ut? Kolla då på dessa korta filmsnuttar för att få en bättre förståelse.

Film - Vad är en värdegrund
Film – Idrottens värdegrund – Idrotten vill

Vårt mål är att alla ska agera schysst och bidra till ett positivt idrottsklimat.

Alla kan göra skillnad, hjälp till du också!

JOYNA
2024-03-19 12:50

Svegs IK medlemmar och föräldrar till aktiva barn – dags att registrera sig.

Som vi tidigare informerat om så kommer vår förening att satsa på Folkspels nya prenumerationslotteri JOYNA.

Med JOYNA skapar vi för första gången en digital lottförsäljning, där finns mängder av fördelar men framför allt är det ett steg in i framtiden där vi vill att vår förening skall befinna sig.

Det skapar möjligheter till intäkter som gör att vi kan utveckla vår verksamhet på alla plan.

Du som förälder till aktivt barn och våra medlemmar kommer nu att få en säljlänk (butik) att sälja JOYNA prenumerationer från, men du behöver göra en registrering för att kunna börja sälja.

Moment 1 = Registrering som skapar förutsättning för att säja (fram till 2:e april)

I vår förening vill vi att alla genomför en registrering (föräldrar registrerar för barn under 18 år)

Så här fungerar registrering:

1. Du kommer få en registreringslänk.
  2. Logga in och fyll i uppgifterna som efterfrågas.
  3. När du är klar har du skapat din personliga webbutik som aktiveras 3 april.

Moment 2 = Försäljning/Värvning av prenumeranter – start 3 april

Hur fungerar försäljningen:

1. Den 3:e april får du ett mejl från Folkspel med länken till din personliga webbutik (det är med denna du värvar dina prenumeranter).
  2. Skicka länken till dina närmaste för att dem skall vara med och stötta dig och vår förening som prenumerant på JOYNA.

Extra registreringstävling i mars

Alla som registrerar sig i mars deltar i en tävling med möjlighet att vinna presentkort värt 500 kr på Coop. Folkspel kommer att dra hela 100 vinnare, så registrera dig redan idag!

Tävlingen pågår fram till och med 2/4 kl.23:59.
 Alla över 18 år, folkbokförda i Sverige kan deltaga. Vinnarna kontaktas via mail.

Glöm inte att JOYNA!
2024-03-13 10:34

Hej medlemmar och föräldrar till aktiva barn,

Nu kommer snart en JOYNA-länk att registrera sig på.

Vi vill att alla registrera sig och all försäljning kommer som vanligt att bygga på att alla gör sitt bästa. Vi tror det här kan bli en viktig intäkt för hela vår förening.

Läs mer i e-posten som skickas till dig under veckan.

JOYNA
2024-01-26 13:08

⭐️NYHET – VÅR FÖRENING HAR JOYNAT!⭐️

Under 2024 gör Folkspel sin största satsning sedan Bingolotto startade genom att lansera det digitala prenumerationslotteriet JOYNA. Vår förening har tagit chansen att bli en lanseringsförening där vi får starta försäljningen den 3:e april! 🏆

En av vinsterna i JOYNA är att varje vecka har du som lottköpare chans att vinna 100 000 kr där även föreningen som sålde lotten vinner samma belopp! Om vår förening skulle vinna 100 000 kr - vad tycker du att vi skulle göra för pengarna? Kommentera nedan! 💙

Medlemskap 2024
2023-12-29 20:30

Här kommer ett meddelande och en vädjan om att vänta med att betala in medlemskapet för 2024!
Vi behöver göra en manuell handpåläggning och ett mejl kommer när det blir dags att betala avgiften.
Om inget mejl kommit under januari, mejlar ni till kansli@svegsik.se

Nyheter från våra grupper
Cykel, 22/03 15:48